تقویت عصب شناختی

به معنای استفاده از تکنیک ها، ابزار و فناوری ها برای بهبود و اصلاح عملکرد مغز و سیستم عصبی می باشد.

در طی جلسات تقویت عصب شناختی با  استفاده از تکنیک ها، ابزارها و دستگاه های نوروساینس، پس از آگاهی از نحوه کارکرد نواحی مختلف مغز و سیستم عصبی به تنظیم و تعدیل عملکرد مغز و سیستم عصبی پرداخته می شود. تقویت عصب شناختی زیربنایی ترین و اصلی ترین مرحله برای ارتقاء عملکرد، تقویت یادگیری و مؤلفه های شناختی و در نتیجه کارکردهای پیچیده و سطح بالا در حوزه های مختلف مانند حافظه، توجه، تمرکز، حل مسئله، ریاضیات، خواندن، نوشتن، درک کلامی، استدلال و… می باشد.

در کلینیک مغز و شناخت فردیت تقویت عصب شناختی یکی از مراحل مهم در حوزه ارتقا عملکرد و یادگیری است که با استفاده از دستگاه هایی مانند نوروفیدبک و تی دی سی اس صورت می گیرد.

روند برگزاری جلسات تقویت عملکرد

پس از بررسی نتایج حاصل از نقشه برداری مغزی که کارکرد مغز را در نواحی مختلف نشان می دهد، پروتکل نوروفیدبک و یا تی دی اس و ترکیب آن ها با نرم افزارهای شناختی و عصب شناختی، توسط متخصص مغز و شناخت برای هر مراجع به صورت اختصاصی طراحی می گردد.

جلسات تقویت عصب شناختی با نوروفیدبک و یا تی دی سی اس در ابتدا برای تنظیم و تعدیل عمکلرد قشر مغز می باشد پس از رسیدن به حد طبیعی از کارکرد و برطرف شدن نقاط ضعف، ماژول های شخصی سازی شده به صورت کار همزمان با نوروفیدبک، نرم افزارها، تمرینات عملی و اجرایی برای تقویت توانایی های اجرایی و کارکردی در سطح عصب شناختی اجرا می گردد.

در تمامی جلسات تقویت عصب شناختی، متخصص مغز و شناخت در کنار مراجع حضور دارد تا علاوه بر پیشبرد صحیح و علمی جلسات نحوه عملکرد و فیدبک های مراجع را ثبت کند تا پروتکل ها و تمرینات در جلسات بعدی متناسب با میزان پیشرفت و بهبود عملکردهای مختلف طراحی و اجرا گردد.

مراجعین دوره های تقویت عصب شناختی افرادی هستند که به دنبال رسیدن به سطح بالایی از توانایی، مهارت و کارکردهای اجرایی پیچیده و چند بعدی هستند . پس از پایان جلسات تقویت عصب شناختی مراجعین می توانند برای یادگیری مهارت های پیچیده تر مانند حل مسئله، استدلال و… دوره های تقویت شناختی را ادامه دهند و یا زیر نظر متخصص مغز و شناخت، دوره های ارتقا مهارت با ماژول های طراحی شده چند بعدی را پیش بگیرند.