کارکردهای اجرایی شناختی مجموعه ای از تمرینات و تسک های هدفمند برای تقویت کارکردهای شناختی مانند حافظه، توجه، تمرکز، بازداری، انعطاف پذیری و… می باشد. این مهارت ها برای عملکرد مؤثر و مفید روزانه مانند حل مسئله، تصمیم گیری، تعاملات اجتماعی و… مهم هستند. در اختلالاتی که بر عمکلردهای شناختی اثر می گذارند مانند اختلالات یادگیری یا نقص توجه و بیش فعالی و برخی اختلالات عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون راه حل اساسی برای بهبود، انجام تمرینات کارکردهای اجرایی به صورت هدفمند و متناسب با نوع و شدت اختلال می باشد.

ماژول های تخصصی مؤثر در درمان

اختلالات یادگیری پارکینسون
نقص در خواندن زوال حافظه
نقص در نوشتن بیش فعالی
نقص در ریاضیات پرخاشگری
نقص توجه و تمرکز اضطراب
نقص های شناختی افسردگی
آلزایمر تکانشگری

روند جلسات درمانی با ماژول های تخصصی

در کلینیک مغز و شناخت فردیت پس از آنالیز داده های حاصل از ارزیابی تخصصی و شناسایی اختلالات یا نقص های شناختی، ماژول های درمانی توسط متخصص مغز و شناخت طراحی و تنظیم می شود. ماژول های درمانی با توجه به نوع و شدت اختلالات شامل موارد زیر می باشد:

 

  • تمرینات کارکردهای اجرایی جهت تقویت نقص های شناختی مختلف مانند حافظه، توجه و تمرکز، حل مسئله و…
  • ماژول های تخصصی با استفاده از نرم افزارهای شناختی
  • تمرینات گفتاری جهت بهبود نقص های گفتاری و درک کلامی
  • تمرینات خواندن و نوشتن جهت بهبود اختلالات خواندن،نوشتن و یادگیری
  • تمرینات حسی حرکتی جهت بهبود اختلالات عصب عضله
  • تمریناتی که در طول هفته برای ارتقا مهارت های زندگی روزمره  باید انجام شود.

پایان دوره درمانی

در تمام طول جلسات، متخصص مغز و شناخت در کنار مراجع حضور دارد تا نوع بازخوردها، نحوه عملکرد، عادات و رفتارهای مراجع به طور کامل ثبت و بررسی کند؛ با توجه به  میزان پیشرفت مؤلفه های شناختی در طول جلسات و تکرار ارزیابی اولیه، درباره ادامه جلسات که ممکن است بصورت جلسات تقویت عملکرد با نرم افزار یا ماژول های ترکیبی، یا دوره فوق تخصصی با ماژول های چندبعدی برای تقویت هرچه بیشتر عملکردهای اجرایی و مهارت های شناختی باشد،  تصمیم گیری می شود.

فاصله زمانی رویداد (1)

شنبه
-
اتاق: 210

انتخاب برنامه زمان بندی