نرم افزارهای عصب شناختی به برنامه های کامپیوتری اطلاق می شود که برای کمک به مطالعه و تجزیه و تحلیل مغز و سیستم عصبی طراحی شده اند. این نوع نرم افزار در زمینه های مختلفی از جمله عصب شناسی، روانشناسی و پزشکی استفاده می شود.برخی از این نرم افزارها عبارتند از:

نرم افزارهای تصویربرداری و تجزیه و تحلیل مغز که برای تجزیه و تحلیل تصاویر مغز و شناسایی ناهنجاری ها استفاده می شوند.

نرم‌افزار شبیه‌سازی، که می‌تواند فرآیندها و رفتار مغز را شبیه‌سازی کند تا به محققان در درک نحوه عملکرد مغز کمک کند.

نرم افزار تجزیه و تحلیل و تجسم داده ها که برای تجزیه و تحلیل و تجسم مجموعه داده های پیچیده مرتبط با عملکرد و رفتار مغز استفاده می شود.

نرم افزار تشخیصی و ارزیابی، که برای ارزیابی شرایط و اختلالات عصبی و توسعه برنامه های درمانی استفاده می شود.

نرم افزار تشخیصی و ارزیابی ابزار مهمی در تشخیص و درمان بیماری ها، اختلالات شناختی-روانشناختی و سنجش کارکردهای اجرایی مغز است. این نرم افزار با ارائه داده های دقیق و قابل اعتماد به متخصصان می تواند به بهبود کارکرد مغز و اختلالات شناختی و روانشناختی کمک کند

نرم افزارهای عصب شناختی موثر در درمان و تقویت

اختلالات یادگیری
تقویت کارکردهای اجرایی مغز
اختلالات اضطرابی تقویت حافظه کاری
اختلال نقص توجه تقویت تصمیم گیری
اختلالات افسردگی
تقویت توجه و تمرکز
اختلالات پس از آسیب تقویت حل مسئله
اختلالات پرخاشگری تقویت یادگیری
اختلال بیش فعالی تقویت حافظه

نرم افزارهای عصب شناختی موثر در تشخیص

نقاط ضعف و قوت کارکردهای شناختی مغز اختلالات عصبی-عضلانی
اختلالات شناختی سالمندان اختلالات خلقی-عاطفی
آسیب های مغزی وسواس فکری
اختلالات یادگیری بیش فعالی
روان گسیختگی پارکینسون
 نقص توجه اسکیزوفرنی
افسردگی اوتیسم

روند جلسات

در کلینیک مغز و شناخت فردیت پس از انجام ارزیابی های عصب شناختی و آنالیز داده ها با توجه به نحوه عملکرد مغز و سیستم عصبی، ماژول های درمانی یا تقویتی برای هر مراجع به صورت اختصاصی تنظیم می شود.

تمامی جلسات با نرم افزارهای عصب شناختی اجرا می شوند و توضیحات مربوط به تسک ها توسط متخصص مغز و شناخت که در تمام طول جلسات در کنار مراجع حضور دارد ارائه می شود.

در هر جلسه نحوه عملکرد مراجع توسط نرم افزا ثبت شده و در جلسات بعدی متناسب با میزان پیشرفت در هر بازی مربوط به تقویت مؤلفه شناختی خاص، تمرینات پیچیده تر و دشوارتر می شوند بدین ترتیب جلسات کاملا پویا بوده و از تکرار و ماندن در یک سطح، جلوگیری می شود.

پایان جلسات

پس از به پایان رسیدن دوره، نرم افزار گزارش های بسیار دقیق و جامعی از نحوه عملکرد مراجع در هر یک از بازی ها و میزان پیشرفت در تقویت هر یک از مولفه های شناختی مانند حافظه، توجه، تمرکز، حل مسئله، استدلال و… ارائه می دهد

بدین ترتیب با آنالیز داده های نرم افزارها می توانیم به کارکرد مهارت های مختلف شناختی مراجع پی برده و برای ادامه روند برنامه ریزی جامع و دقیقی انجام دهیم.

فاصله زمانی رویداد (4)

شنبه
-
اتاق: 200

یکشنبه
-
اتاق: 200

دوشنبه
-
اتاق: 200

جمعه
-
اتاق: 200

انتخاب برنامه زمان بندی