درمان انواع اختلالات شناختی مانند اختلالات یادگیری (ریاضیات، خواندن و نوشتن) نقص توجه و تمرکز، اختلالات رفتاری مانند اختلالات خلقی-افسردگی، اختلالات پس از آسیب، بیش فعالی، پرخاشگری، مشکلات اضطرابی، وسواس و… با به روزترین و مجهزترین دستگاه های علوم اعصاب و با تکیه بر علم نوروساینس در کلینیک مغز و شناخت فردیت

درمان انواع اختلالات

پس از بررسی نتایج حاصل از ارزیابی تخصصی، ماژول درمانی مناسب توسط متخصص مغز و شناخت طراحی می شود.

ماژول های درمانی بسته به نوع و شدت اختلال در سه سطح به صورت تخصصی تنظیم و اجرا می گردد.

  • سطح عصب شناختی(Neurocognitive therapy)
  • سطح شناختی (Cognitive therapy)
  • سطح فراشناختی (Metacognitive therapy)

ماژول های درمانی چگونه است

Neurocognitive therapy:

به معنای بازسازی و تنظیم عملکرد مغز با استفاده از دستگاه های عصب درمانی مانند نوروفیدبک، تی دی سی اس و… می باشد. در طی جلسات درمانی با استفاده از دستگاه ها و پروتکل های درمانی مختلفT مراجع توانایی تعدیل کارکرد مغز خود را بدست می آورد. بدین ترتیب اگر مراجع به سطوح دیگر درمان نیاز داشته باشد، روند درمان تسریع شده و اثربخشی بیشتر خواهد شد.

Cognitive therapy:

به معنای درمان شناختی و تنظیم کارکردهای اجرایی مغز و تقویت مهارت های شناختی می باشد. در طی جلسات درمان شناختی، با استفاده از نرم افزارهای روز دنیا در قالب بازی های مختلف با توجه به اختلال شناسایی شده، مهارت های شناختی تقویت می شود، در هر جلسه داده های حاصل از عملکرد آزمون دهنده توسط نرم افزار ثبت شده و در جلسات بعد متناسب با میزان پیشرفت سطح سوالات بالاتر می روند تا هر جلسه مغز در معرض یادگیری و ارتقاء قرار گیرد.

Metacognitive therapy:

به معنای تقویت مهارت های فراشناختی و ایجاد مهارت های لازم جهت خودتنظیمی، خودمدیریتی، خودکنترلی و… خواهد بود. در طی جلسات متاکاگنتیوتراپی علاوه بر آموزش های لازم برای رشد فردی و ایجاد مهارت های فردی و اجتماعی لازم برای حضور موثرتر و عملکرد بهتر در حوزه های مختلف زندگی، ارتباط مؤثر شکل گرفته و کمک می شود تا مراجع با اشتیاق و علاقه بیشتری جلسات درمانی را پشت سر بگذارد .

 

روند کار پس از اتمام جلسات ارزیابی

پس از پایان سی جلسه، تست های ارزیابی مجدد انجام می شود، در طی جلسه ای نتایج ارزیابی بررسی شده و با توجه به میزان تغییرات برای ادامه جلسات درمان یا ورود به جلسات آموزشی جهت ارتقاء عملکرد و دستیابی به سطح بالاتر توانایی ها و کارکردهای اجرایی برنامه ریزی می گردد.